07-03-2015 - Volta al Salvaguàrdia
07-03-2015 - Costarjàs
07-03-2015

Sortim de l'aparcament de l'estació d'esquí de Porte amb la intenció de pujar al Pic de Coma d'Or. A la coma d'en Garcia neu dura fins arribar a la portella; allà quedem una mica decebuts per la manca de neu continua fins al cim i decidim pujar a la Tossa Rodona. De tornada a la portella ens trobem un grup que va cap a Merens-Les-Vals i ens diuen si volem anar amb ells que tenen els cotxes allà i ens podran tornar a Porte. Espectacular, 1.800m. de descens amb una neu increïble i una innivació excel·lent; recordem els primers metres de descens des de la Portella d'en García on la neu era dura i res feia pensar en la sorpresa que tindríem després. Quan arribem a la Portella de les Besines passa el mateix, els primers metres, neu molt dura i una mica més avall tornada a una neu excel·lent.
Vàrem arribar amb els esquís calçats fins a mitja hora del cotxe.

Recorregut:
Porte-Portella d'en Garcia-Tossa Rodona-Refugi de les Besines-Portella de les Besines-Merens-Les-Vals

Desnivell: Pujada 1.135m Descens 1.830m.

Lucia, Joan i tot un grup que gràcies a ells, vàrem gaudir d'una travessa impensable quan vam començar.

Sota de la Tossa Rodona

Jassa del Plà (sota del Ref. Besines)